Gezondheidszorg is een theoretisch-praktische studierichting in de dubbele finaliteit. De leerlingen ontwikkelen een wetenschappelijk-theoretische basis m.b.t. gezondheidsbevordering, psychologie, agogisch handelen, communicatie, toegepaste filosofie, recht en deontologie, de mens en zijn plaats in de samenleving, en fysiologie en anatomie. Dit alles met oog voor contexten en voorbeelden uit de gezondheidsen welzijnszorg. Vanuit deze wetenschappelijk- theoretische basis leren leerlingen als toekomstig verzorgende en zorgkundige vanuit een integrale benadering zorg dragen voor de gezondheidstoestand van de
mens en cliënten ondersteunen bij taken van het dagelijks leven.
6de jaar | |
---|---|
Godsdienst | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 |
Nederlands | 2 |
Engels | 2 |
Frans | 2 |
Wiskunde | 2 |
Natuurwetenschappen | 1 |
Aardrijkskunde | 1 |
Geschiedenis | 1 |
Gezondheidszorg
|
8 |
Stage | 8 |
Totaal | 31 |